ŽALIOS ĮŽVALGOS IR PAKUOTĖ

0
Gegužė 12, 2009

Įsivaizduokite,  Jūs dabar renkatės kokį produktą pirkti – ideologija ir pakuotės substancija  esantį draugišku  aplinkai bet brangesnį, arba nedraugišką aplinkai produktą, bet pigesnį – rinktumėtės kurį ?

Anot “Generate insight” atlikto tyrimo rezultatų, tūkstantmečio karta (13-29 amžiaus) yra  geriausiai įsisavinusi žinias apie ekologiją, 76 % tūkstantmečio kartos atstovų svarbu, kad prekės būtų  remtųsi žaliąja ideologija.

lentele

Kaip bebutų, iš apklaustųjų,71 % paauglių (13-17 amžiaus)  rinktųsi pigesnę, aplinkai nedraugišką  prekę.  Sekančiose amžiaus grupėse rezultatai beveik identiški ir kardinaliai priešingi pastarajam. Tai rodo, kaip su amžiumi  keičiasi vartotojų vertybės, elgesys.  Tyrimas aikšten iškėlė vartotojų požiūrį į galimybes ir trukdžius “gyventi žaliai”. Anot jų, aplinkai draugiški produktai reikalauja daug pastangų juos surasti,  jie sudėtingi, sunku suprasti kaip juos vartoti, nepatogu vartoti. Daugelis šių pastabų adresuoti būtent pakuotėms.

Tyrime respondentai sugrupuoti į keturias kartas: 17-25 amžiaus,  26-40, 41-55 ir  56+ . Pastaroji indentifikuota, kaip labiausiai aplinkai draugiška karta. Jie pozityviausiai  reaguoja į aplinkai draugiškas prekes. 17-25 karta demonstravo mažiausią aktyvumą žaliai elgsenai. 56+  labiausiai iš visų nusiteikę mokėti didesnę kainą produktus draugiškoje aplinkai pakuotėje (44.78%), ir net 75.9% šios kartos respondentų pažymėjo, kad ekologiškas pakuotės pritaikymas turi reikšmingą įtaką jų pirkimo sprendimams.

Nėra nurodyta kokioje šalyje (-yse) tyrimas atliktas , tačiau manome, kad minėtų kartų  požiūrio į draugišką aplinkai pakuotę rodikliai Baltijos šalyse skirtųsi. Greičiausiai didžiausia pozityvumo išraiška per pirkimo sprendimus pasireikštų 26-40 ir 41-55 amžiaus kartose.

Tyrime atkeiptas dėmesys, kokias pakuotes vartotojai identifikuoja kaip labiausiai draugiškas aplinkai, taip pat kurias išskiria kaip nedraugiškas.

Draugiškos:                                                              

– aliuminio tara;
– stiklo tara;
– pakuotė iš kartono;
– popieriniai prekybos sistemų maišeliai;
– koncentruoti skysčiai
– pakuotė pagaminta iš perdirbtų medžiagų.

Nedraugiškos:

– tarnauja vieną kartą;
– pramoninių prekių ir žaislų pakuotė;
– putų polistirolas (putplastis);
– dauguma plastikinių butelių;
– pakuotė, kuri negali būti perdirbama;
– pagamintos iš neperdirbtų žaliavų;
– naikinančios  pakuotės.

PackAge

Šio įrašo peržiūrų: 585

Komentarai

Palikti komentarą